torsdag 13 maj 2010

PÄRLPYSSEL

Idag gjordes flera väldigt härliga inköp. Flera finfina knappar, tyg till den klänning jag tänkt göra till avslutningen, en del annat som behövs till klänningen och dessutom underbara kökshanddukar i 100% linne.

Jag var på Panduro för att inhandla transferpapper och väl där inhandlades också en stor mängd småpyssel - pärlor. Små små indianpärlor och de där fina pärlorna som lägger sig omlott med tre "hörn". Riktiga retrogrejor.
Har precis lagt sista lilla pyttepärlan från mitt reafynd och det blev så fint. Jag ska göra ett örhänge har jag tänkt mig och jag köpte hängen när jag ändå var där. Utan att riktigt förstå varför så lyxade jag till med att köpa en slags "penna" med klibbig spets som används för att plocka små pärlor etc. Det var tur det för det hade varit ännu pillrigare annars.

Det var länge sedan jag lade pärlplattor men det är ju riktigt roligt. På en gång börjar man fundera på annat man också kan göra med pärlorna...kanske ett viktigt budskap är nästa sak att hänga i örat?
Av de trekantiga pärlorna gjorde jag snabbt ett grönfärgat armband, konstigt nog fanns endast underliga färger på tråden så det fick bli lila men det syns ju inte när pärlorna väl är på.

Oo vad kul det var att pyssla. Nästa Söndagsklubb ska det bli pärlplattor så det är skönt att fräscha upp fingerfärdigheten.

1 kommentar:

  1. Efter att ha gjort några fler motiv med den klibbiga pennan rekommenderar jag den inte så särskilt mycket. Den har inte lika bra kletförmåga längre och jag verkar inte kunna få den "ren" igen, trots att jag försökt med de tips som kom på paketet. Så jag rekommenderar själva verktyget men tycker inte att den fungerar tillräckligt lång tid för att kosta så mycket.

    SvaraRadera