måndag 10 maj 2010

NYTT GARN, HÄRLIGT HÄRLIGT


Så har jag nu köpt nytt garn med mitt finfina presentkort. Jag har väl berättat att min man försökte hos en känd garnförsäljerska på Söder men fick ett, enligt honom, snipigt nej. Hon hade inga presentkort och kunde inte göra det heller. Så han försökte hos Stickbutiken istället och där fick han ett "- Självklart!" och nu vet de vem jag är och är alltid vänliga. Det är faktiskt skillnad på service och service, även om jag säkert kommer att handla något hos kvinnan på Söder igen om jag behöver. En annan som alltid är vänlig, och som ligger på Söder, är Sally.

Garninköp är verkligen en sällsam sak, jag går till garnaffären med tindrande ögon och spänd förväntan. Nu hade jag i och för sig redan bestämt tidigt vad jag skulle ha för garn. Det var nödvändigt med påfyllning till mitt arbete med en väst i det underbart vackra Drops Delight (nr 09), en turkos/lila mix. När jag kommer dit visar det sig vara rea vilket gjorde att jag köpte massor. Dessutom kunde jag inte motstå en variant som blir grå (nr 01) och en lila-rosa/grön mix. Jag blir så glad! Det gråa garnet ska bli ett par halvvantar till en älskad lärare som går i pension och den glada rosa/lila kommer att bli lite brytning i västen tror jag, jag tror att den behöver lite "umpf" i färgen för att inte bli fööör vacker...men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar