torsdag 18 februari 2010

KONST MED MOBIL OCH SL

Nu när isen lamslår alla tåg i hela Svea rike är det dags för mig att göra mitt för att överleva förseningar och inställda tåg - på mitt sätt.
Här kommer tre bilder, tagna med min mobil, alla med någon koppling till SL eller pendling.
Jag pendlar varje dag, mellan Södermalm och Sigtuna, en lång resa och ibland ser man saker som är fantastiska. Ett av mina all-time favoriter bland fotona är taget genom ett pendeltågsfönster en gång när vi stod still i femton minuter mellan Karlberg och Centralen!
Två bilder från denna vinter. Trädet är från det annars så fuuula Märsta. Den andra snöbilden är taget på 575 mellan Svalängen och Rävsta gård. Lycka till med att se vackra saker i den ibland så gråa vardagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar