söndag 21 februari 2010

INTE NÖJD MED LJUSA MUDDAR

Jag har virkat en hel del den här veckan eftersom jag varit sjuk och hemma.
Det betyder att jag kunnat avsluta en hel del projekt som jag haft i påsen länge men också nyare projekt.
Ett sådant är gjort av bomull och mjölkfiber, ett par muddar som jag gjort randiga med hjälp av reliefteknik. På bilden ser de rutiga ut men randen längs med är tydligare upphöjd i verkligheten.

Nu är det bara så att jag inte är nöjd. Färgen är hemsk, speciellt mot huden och de ser ut som gasbinda. Fyfy. Men jag har några idéer för att få dem att funka. Kanske färgar jag dem, kanske gör jag en fin kant, kanske syr jag på några pärlor, vi får se. Vad jag verkligen vet är dock att något ska göras åt dem.

1 kommentar:

  1. Min man tycker att de är fina men han är särskilt förtjust när det blir mönstrat.

    SvaraRadera