fredag 3 december 2010

NANNAS JULKALENDER - 3/12, Tre projekt...

Här kommer lucka tre!

Som en del av mitt skapande har jag gjort den här katten, mestadels av stuvar och andra skap-rester hemma. Inspirationen kommer från en bok där man gör mjuka djur av strumpor.
Underbart gulliga saker.

Den här katten har inget namn än men är söt för det. I svansen finns piprensare så det går att böja till den lite grann som man vill ha den.
Det enda jag köpte hem var faktiskt knapparna och efter detta har jag blivit mer ivrig att "investera" i knappar jag hittar som jag verkligen gillar. Jag har till och med en liten byrå med knappar numera.

Hoppas ni gillar luckan! Här kommer frågorna:
Vad tycker ni katten ska heta? Har ni några andra idéer på skapande projekt man kan göra av udda eller slitna strumpor? Vilket är ert fiktiva favoritdjur?

2 kommentarer:

  1. Söt kissekatt!

    Ett fiktivt favoritdjur, det blir nog ko eller uggla.

    SvaraRadera
  2. Katten är en Herr Persson, det syns lång väg ;)
    Mamma gjorde Lillstrumpa och Syster Yster till mig och John när vi var små :D Fantastiskt stiligt av strumpor, piprensare, eltejp mm.. Jag gjorde en käpphäst av pappas gamla strumpa en gång. Min farmor har en modifierad strumpa som mobilfodral :)

    SvaraRadera